Geoblog.pl    krzysio1961    Podróże    Romania po raz trzeci i coś więcej    Zakup winiet

Zakup winiet

Polska, Chyżne

Niedziela 08.08.2010r. Zubrzyca Górna- Budapeszt. Wstajemy wcześnie rano i podczas śniadania delektujemy się widokiem Babiej Góry. Szybko opuszczamy nocleg i przez Chyżne wjeżdżamy na Słowację. Aby przyśpieszyć przejazd kupujemy winiety na autostrady słowackie i węgierskie. Jedziemy drogą E 77. Trochę pobłądziliśmy w Zvoleniu. Przed południem wjeżdżamy do stolicy Węgier. Pomimo korzystania z GPS z trudem poruszamy się po centrum miasta. Wjeżdżamy na wzgórze cytadeli. Z góry zapoznajemy się z topografią miasta. Pierwsze spostrzeżenie - duża ilość statków na Dunaju. Kemping położony jest pół godziny pieszo od centrum miasta, blisko stacji metra. Znalezienie miejsca na duży namiot graniczy z cudem. Nam się udaje, ale po południu byłoby ciężko. Wieczorem nawet na drogach przejazdowych stały namioty. Zaopatrzeni w recepcji w bezpłatny przewodnik i mapę centrum ruszyliśmy pieszo do miasta. Trasa naszej wędrówki wiodła prawym brzegiem rzeki aż po wyspę Małgorzaty. Wracamy na nocleg lewy brzegiem późnym wieczorem