Geoblog.pl    krzysio1961    Podróże    Romania po raz trzeci i coś więcej    Sofia

Sofia

Bułgaria
Bułgaria, Sofia

Piątek 13.08.2010r. Klasztor Rylski –Sofia –Sinemorec - Silistra Po wysuszeniu namiotu z porannej rosy ruszamy do Sofii. W mieście spędzamy kilka godzin. Żelaznym punktem jest zwiedzenie katedry Aleksandra Newskiego oraz hali targowej. W trakcie spaceru dopada nas niewielki deszcz. Dalej kierujemy się nad Morze Czarne. Przejeżdżany przez tereny, na których uprawia się brzoskwinie. Po drodze zatrzymujemy się na dużym przydrożnym targowisku. Bułgarscy handlarze widząc, że robię zdjęcia targowiska częstują nas sprzedawanymi owocami. Przy okazji dowiaduję się co to jest sexapilka i striptiserka (figa i brzoskwinia). Zakupione brzoskwinie były wspaniałe. Koło godziny 21 docieramy w okolice tureckiej granicy na camping Silistra położony pomiędzy Sinemorec a Rezovo. Z powodu braku miejsc zacienionych, zajmujemy plac na otwartej przestrzeni. Warunki sanitarne fatalne, przy wjeździe kupa śmieci czekająca na wywóz. Długo zastanawialiśmy w jakim celu leżą w okolicy toalet sterty 10 litrowych butelek z wodą. Rano okazało się, że są przeznaczone do spłukiwania kibelka. Jedyny luksus to ciepła woda pod namiastką prysznica.